25-06-2023 10:00
Gigant technologiczny Apple angażuje się w batalię z szwajcarskimi sadownikami w celu ochrony wizerunku jabłek w Szwajcarii. Nie chodzi tu tylko o charakterystyczne nadgryzione jabłko w ich logo, ale ogólnie o wszystkie jabłka. Apple domaga się, aby szwajcarska firma Fruit Union Suisse usunęła je ze swojego logo.
Według informacji podanych przez Wired UK, Apple Corporation dąży do zarezerwowania wizerunku jabłek w Szwajcarii. Przedsiębiorstwo dąży do zmuszenia Fruit Union Suisse, największej organizacji zrzeszającej szwajcarskich sadowników (istniejącej od 111 lat), do zaprzestania używania czerwonego jabłka z białym krzyżem w swoim logo. Jeśli im się to uda, szwajcarscy sadownicy będą musieli zmienić swoje logo, które nie ulegało zmianom od samego początku istnienia organizacji. Fruit Union Suisse reprezentuje lokalnych producentów owoców, a ich symbolem jest czerwone jabłko z białym szwajcarskim krzyżem, które symbolizuje kierunek organizacji oraz narodową tożsamość.
– Naszym celem jest posiadanie praw do prawdziwego jabłka, które jest niemal uniwersalne. Powinno być dostępne dla wszystkich bezpłatnie – powiedział Jimmy Marietas, dyrektor Fruit Union Suisse. Dodaje również, że wciąż niejasne jest, dlaczego Apple nie stara się chronić swojego logo, czyli nadgryzionego jabłka.
Według Marietasa, Fruit Union Suisse martwi się, że nie jest jasne, jakie zastosowania wizerunku jabłka Apple zamierza chronić oraz że firma bardzo agresywnie broni swoich znaków towarowych.
– Obawiamy się, że każda wizualna prezentacja jabłka – czyli wszystko, co jest związane z dźwiękiem i obrazem, nowymi technologiami lub mediami – może potencjalnie zostać naruszona. To byłoby dla nas bardzo poważnym ograniczeniem. Teoretycznie, za każdym razem, gdy reklamujemy jabłko, stąpamy na cienkim lodzie – dodał Marietas.
Już w 2017 roku firma Apple Corporation próbowała zarejestrować znak towarowy w kształcie jabłka w Szwajcarii. Następnie złożyła wniosek o ochronę czarno-białego zdjęcia jabłka Granny Smith. Firma dążyła do uzyskania praw do wykorzystania całego jabłka, a nie tylko nadgryzionego. Szwajcarski Instytut Własności Intelektualnej częściowo przychylił się do prośby Apple, ale pod warunkiem, że wizerunek zwykłego jabłka pozostanie publicznie dostępny. Apple nie zgodziło się na tę decyzję i w kwietniu 2023 roku złożyło odwołanie.
Czas to pieniądz! Nie czekaj i zadaj pytanie naszemu specjaliście.
Jeśli bardzo Ci się spieszy - zadzwoń do nas:
518 754 794