29-09-2021 10:21
Po pierwsze, iOS jest niezwykle intuicyjny, interfejs jest prosty, minimalistyczny. Szybko odnajdziemy się w jego użytkowaniu. Jeśli posiadamy inne urządzenia Apple, iPhone będzie z nimi kompatybilny. W praktyce oznacza to, że przykładowo możemy wysyłać i odbierać SMSy nie tylko z iPhone’a, a ze wszystkich urządzeń Apple lub w momencie, gdy wyszukujemy w przeglądarce na jednym z urządzeń, wyniki wyszukiwania będziemy mieli również na innych urządzeniach Apple, które posiadamy.
System iPhone jest zamknięty – nie możemy wprowadzać w nim modyfikacji, pobierać „z zewnątrz”. Dzięki temu iOS jest bezpieczniejszy w użytkowaniu, płynniejszy i odporniejszy na wystąpienie jakichkolwiek problemów. Wracając do samego bezpieczeństwa, Apple ceniony jest za stawianie prywatności użytkowników na pierwszym miejscu. System informuje nas, jakie dane są wykorzystywane w danej aplikacji, a zabezpieczenia Apple są tak dobre, że samo FBI nie było w stanie ich złamać.
Poza tym, iPhone jest zwyczajnie opłacalny. Jego wartość bardzo wolno spada, jest starannie wykonany, może pochwalić się płynnością i sprawnością w używaniu jak żaden inny telefon.
Jeśli chcemy zakupić iPhone’a za stosunkowo niewielką cenę, polecane są dwa rozwiązania: albo kupić iPhone SE z 2020, albo iPhone 7/7 plus; mimo, że od ich premiery minęło parę lat, nadal są aktualne i nowoczesne. Natomiast należy pamiętać o tym, że w przeciągu najbliższych lat, iPhone 7 i 7 plus przestaną być aktualizowane, tak jak to miało miejsce z poprzednimi modelami. Sprowadza się to do tego, że słuszniejszym wyborem będzie iPhone SE. W porównaniu do innych nowych iPhone’ów, ma dość słabą baterię, jeden obiektyw, przyzwoitą rozdzielczość i bardzo niewielki wyświetlacz – 4,7”.
Następnym typem jest iPhone 11 Pro. Od iPhone 11 różni się m.in. wielkością wyświetlacza (11 Pro jest trochę mniejszy), obecnością teleobiektywu, dwukrotnie większym zoomem optycznym, wodoodpornością na większych głębokościach i większą rozdzielczością. IPhone 11 Pro i 11 Pro Max różnią się… nieznacznie. Z tego powodu wyróżniliśmy opcję „po środku”, czyli właśnie iPhone 11 Pro. Ma trzy świetne aparaty, szybki procesor i będzie wspierany aktualizacjami jeszcze przez parę dobrych lat.
Najdroższe opcje tego zestawienia, czyli iPhone 12 mini, iPhone 12 oraz iPhone 12 Pro Max. Wszystkie modele mają 5G, czip A14, czyli najszybszy czip użyty w smartfonach i wyświetlacze Super Retina XDR. Najbardziej różniącym się telefonem z nich trzech jest iPhone 12 Pro Max. Ma wielki (6,7”) wyświetlacz, wysoką rozdzielczość, teleobiektyw, lepszą baterię, filmy nagrywane tym modelem w wyższych rozdzielczościach będą płynniejsze, bo mogą być nagrywane w aż 60 klatkach na sekundę. Przejdźmy do porównania iPhone 12 z 12 mini. Przede wszystkim, iPhone 12 mini jest naprawdę mini, bo ma jedynie 5,4”. Ma trochę gorszą baterię od iPhone’a 12, a poza tym niewiele się różni, więc tak naprawdę wybór spośród tych dwóch modeli sprowadza się do poręczności i ceny.
Mając przed sobą nowe urządzenie z iOS, pierwszym krokiem w jego użytkowaniu jest konfiguracja.
1. Włącz urządzenie. Na tym etapie wybierasz język, kraj lub region. Możesz również włączyć usługę VoiceOver lub Zoom, przeznaczoną dla osób niewidomych i niedowidzących.
2. Jeśli masz iPhone lub iPada działającego w systemie iOS 11, skorzystaj z funkcji Szybki Start. Włącz Bluetooth, zbliż do siebie dwa urządzenia, aby się zalogować i skonfigurować iPhone’a. Jeśli nie posiadasz takich urządzeń, konfiguruj telefon ręcznie.
3. Połącz się z Wi-Fi, siecią komórkową lub iTunes, aby móc aktywować urządzenie.
4. Skonfiguruj Face ID, Touch ID i utwórz kod. Te opcje będą potrzebne, aby odblokować telefon i wykonywać transakcje.
5. Przenieś dane z iCloud lub iTunes, jeśli jednak nie masz backupu, wybierz opcję „nie przenoś aplikacji i danych”.
6. Zarejestruj lub zaloguj się do Apple ID.
7. Włącz automatyczne aktualizacje iOS.
8. Skonfiguruj Siri i inne funkcje, jak np. czas przed ekranem – możesz to zrobić od razu lub później. Siri jest głosowym asystentem, który działa na identycznych zasadach jak asystent Google.
To koniec! Skonfigurowałeś iPhone’a i możesz z niego korzystać. Pamiętaj, że zawsze możesz liczyć na fachową pomoc w ramach naszego serwisu IPhone we Wrocławiu jeśli tylko zajdzie taka potrzeba.
Czas to pieniądz! Nie czekaj i zadaj pytanie naszemu specjaliście.
Jeśli bardzo Ci się spieszy - zadzwoń do nas:
518 754 794